Epäkaupalliset kauneusvinkit

Tadaa! Tässä tulee aiemmassa postauksessa enteilemäni looking good – lista Katrin ja Leenan opeilla. 😛  Nämä ei nyt ole missään arvojärjestyksessä, kun ei jaksettu niitä arvottaa, kun ei niitä oikein voi. Vähän yritetty tuohon alkuun saada noita oleellisimpia. Sitten logiikka läsähtääkin aika täydellisesti. 😀 Huomatkaa myös vinkkien lukumäärä. Me kyl koettiin, että oleellisimmat seikat on nyt listattu. Jos haluatte antaa lisävinkkejä, laittakaahan kommentteihin ja me sit lisäillään ne varsinaiseen postaukseen. Kiitos! 🙂

Top 24

1. Nuku riittävästi. Riittävään tai riittämättömään unensaantiin liittyy paljon terveyshyötyjä tai -haittoja, 7-8 tuntia on tutkimuksissa katsottu suurimmalle osalle aikuisista hyväksi määräksi. Varastoon ei voi nukkua, eikä univajetta voi korjata viikonlopun unilla. Virkeystila ehkä kohentuu, mutta metaboliset vaikutukset eivät korjaannu.

katri nukkuu

Katri näyttää mallia. Vissiin iskenyt väsy tekstarin ja Facen selaamisen välillä.

2. Hengitä. Aika moni meistä hengittelee pintahengityksellä. Happea koneeseen!

3. Ulkoile. Tukee kohtaa 2. Raikasta happea koneeseen!

261982_10150213574445800_820862_n

Ihan uusi tapa saada happea koneeseen ulkoilelssa – yrittää lipoa sitä sisään. Katri on innovatiivinen nainen.

4. Juo vettä. Aika vetisiä olentoja ollaan. Miettikääpä ruukkukasvia. Ruma on, jos pääsee kuihtumaan. Palttiarallaa 1,5 litraa päivässä on paikallaan. Eräät (ainakin Leena) on varsinaisia vesisieppoja, eli yksilöllisyys tässäkin. Mitään 4 litraa ei sitten kenenkään tarvitse tavoitella. Vesimyrkytys siitä seuraa.

5. Ehkäise ryppyjä, erityisesti otsaryppyjä. Syö tasaisin väliajoin, 3-5 tunnin välein. Ei tule v***tus niin helposti ja otsa ei mene kurtulle. Negatiiviset ajatukset näkyy nekin ulospäin.

6. Rakasta lautasmallia. Kaikkea sopivassa suhteessa. Tätä ei tarvitse orjallisesti noudattaa, vaan maidon voi korvata muilla kalsiumpitoisilla ja täyttävillä juomilla, proteiininlähteet voi olla hyvinkin papuja, linssejä tai tofua. Jos ruisleipä pierettää, syö kauraleipää (siis semmoista 100 % kauraleipää).

7. Syö värikästä ruokaa ja syö monenlaisia ruokia. Näin saat kalasteltua luonnonantimista jos jonkinmoiset superaineet ja elämän eliksiirit.

(Leenan lounasesimerkki: karpalo-tattaripannuleipää hampunsiemenillä, kurpitsansiemen-basilikaoliiviöljypestoa, marinoitua tofua ja kurkkua. Grillin kautta kulkemisen sijaan yöpalana viikonloppuna munakas ja höyrytettyä parsaa – valmistusaika alle 10 min. Tosin pääväri taisi näillä aterioilla olla vihreä, että se siitä värikkyysohjeesta. 😉 )

8. Liiku arjessa. Asioille, kotona häärätessä, jaloittele töissä. Käy kaupassa kävellen. Kauppakassien kantamisesta tuleekin sitten mukava käsitreeni samalla. Vaikutukset lueteltu kohdassa 9.

9. Harrasta liikuntaa. Veri kiertää, iho hehkuu, lihakset pumppaa (ja sitä kautta muokkautuu ja kiinteytyy luonnostaan). Mielellään hyvässä seurassa tai ota aikaa itsellesi. Mitä nyt kukin kokee itselle hyväksi. Auttaa myös luonnollisessa, stressittömässä painonhallinnassa.

10. Hymyile ja naura. Kaunistaa ja pidentää kuulemma ikääkin. Buahahaa! 😀 😀 😀

Provinssin kahvikissat

11. Ole sosiaalinen. Tämäkin vissiin pidentää ikää ja auttaa ainakin siinä, että ei jumittaisi omassa itsessään koko ajan. Ei tartte stressata ulkonäöstä, kun huomio kiinnittyy muitten kanssa touhuiluihin.

12. Tee vähemmän töitä. Maailma ei tule tekemällä valmiiksi eikä siihen tekemiseen siksi kannata uhrata omaa terveyttään ja hyvinvointiaan. (Leena kommentoi: Katri selvästi yrittää vihjailla jotain.)

13. Älä stressaa ja huolehdi ylenpalttisesti kaikesta ja kaikkialla. Asioilla saattaa olla tapana järjestyä, ja vaikka ei olisikaan, ei se järjestäytymättömyys niillekään pahaa tee. Vaikuttaa kohtaan 5.

14. Riko rutiineja. Maailmalla ei ole tapana kaatua eikä edes kallistua, vaikka viikkosiivous ei toteutuisikaan aina samana päivänä. Vaikuttaa jälleen kohtaan 5.

15. Pelleile. Tosikkous rumentaa.

664654_10151099956770800_928051638_o

Onneks Hakkaraisen Teuvo ja seurapiirineidit ruotsalainen tupsuista tykkäävä Maria ja Tiina Jylhä on tottunut paparazzeihin.

16. Opettele tuntemaan ensin itsesi, sitten opettelet hyväksymään ja tykkäämään itsestäsi. Sen jälkeen tulee rakkaus itseään kohtaan ja siitä vielä sitten elämänmittainen hyväntahtoinen kumppanuus. Ja se kumppanuus kestää, vaikkei joka aamu ihan niin freesiltä ulkoisesti näytäkään.

17. Opi suhteuttamaan. Ei se ole niin justiinsa, jos meikit vähän sateessa levahtaa. Lukijaamme Tiinaa lainatakseni: ”hyvä olo ja itsevarmuus loistaa mutakylvynkin läpi”. Juuri näin. 🙂 (Salaisuus hyvään baari-iltaan: epätäydellinen asu. Tähän kai liittyy joku karman laki. Ei kande liikaa panostaa, tulee muuten tylsä ilta.)

466643_10150611850330800_851845272_o

Kattokaa ny. Luja usko siihen, että sisäinen kaunes sieltä läpi paistaa. Veljentytön tyylinnäyte. Kampaaja tulee, sanokaa mun sanoneeni.

18. Ui avannossa. Palauttaa lihaksia, pienentää ihohuokosia ja pitää flunssat poissa. Räkäisenä, nenä turvoksissa niistämisestä ja silmät punaisena ei kyllä mikään miss suomi näytä hyvältä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tämä tyyli ei kyllä yleensä kuulu avantouintietikettiin.

19. Käy oluella. Saa tunnetusti mielen kepeäksi ja hymyn huulille. Noudata annosteluohjeita. Liiallisella käytöllä päinvastaiset vaikutukset. Lääkkeen ja myrkyn erottaa annostus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Man to our liking.

20. Leenan spesiaalivinkki. Syö porkkanaa päivittäin. Yli kymmenen vuotta popsimista päivittäin ja kuulemma ihoni hehkuu (ei oma arvio). Tämä ei tietysti sovi kaikille, mutta laiskoille ihmisille, jotka eivät tikullakaan koske itseruskettaviin (suhtaudun skeptisesti niiden turvallisuuteen ja etenkin tarpeellisuuteen) toimii aika hyvin. Myös siitä syystä, että porkkanat ovat tosi hyviä (alkuperäinen syy käytön aloittamiselle). Varoitus: Porkkanan käyttöön liittyy todennäköinen riski, että jalkapohjat sekä kämmenet muuttavat myös väriään radikaalisti. Saattaa aiheuttaa sosiaalisissa tilanteissa joko kauhistelua tai naureskelua.  Kerran yksi sairaanhoitaja alkoi pohtia ääneen, josko maksani on ihan kunnossa. On se. 😀

2012-09-24 08.28.40

Australialainen pyöräilijäporkkana

21. TODELLINEN PIKAvinkki: Käy suihkussa tai sauno. Tulee välittömästi freesimpi olo.

22. Innostu asioista. Tämä vaatii  melkein kyllä kohdan 16. handlaamista, eli itsensä tuntemista – mistä innostuisin? Tylsistymienn saa suupielet lerpattamaan alaspäin.

2012-12-20 13.37.22

Leena tykkää aika paljon Biffy Clyrosta.

23. Ole utelias. Aivot ja mielikuvitus ei kulu. Ne on tarkoitettu kestämään rankkaakin käyttöä! Utelias mieli kirkastaa katseenkin.

24. Arvosta pieniä asioita. Tekee onnelliseksi. Tartteeko enää toistaa? –> Näkyy ulospäin.

2012-08-02 11.53.27

Sopivasti tähän aamuun sattui Facebookista silmään tämmöinen postaus. 🙂 Tähän on hyvä päättää.

575390_460228654046346_1834146531_n

Advertisements

4 kommenttia artikkeliin ”Epäkaupalliset kauneusvinkit

  1. Kiitos tästä blogista, Katri ja Leena. Verrattoman hauska ja älyttömän tärkeä. Leenalle kiitos läsnäolosta eilisellä Syömishäiriöliiton Älä laihduta -päivän luennollani, kommenteista ja hyvästä blogivinkistä. Tätä kannatan! Ja jos joskus tulee tilaisuus, ehkä ollaan vielä yhteistyössä yhtenäisten aiheiden parissa!
    -Salla

    • Kiitos itsellesi mainiosta luennosta, jota heti eilisillalla Katrillekin hehkutin. Yhteistyön merkeissä näemme toivottavasti piankin! 🙂

      Leena

  2. Mahtavia vinkkejä! Juuri teen elämäntaparemppaa ja tuo nukkumaan opettelu ois seuraavana listalla. Menenkin tästä harjoittelemaan. Onhan kello jo yhdeksän. 😉

    • Hyvä, jos voit samaistua. 😉 Katrin lisäys pelleilystä on lempparivinkkini. 😛

      Vaihdan työn päivätyöksi, opettelen sanomaan ei (pääasiassa itselleni) ja aloitan vapaapäivien viettämisen (eli en pidä sen takia vapaapäiviä, että olen totaalisen poikki, vaan siksi, koska niitä kuuluu pitää lauantaisin ja sunnuntaisin). Pyrin nukkumaan 7-8 h/yössä. Tässäpä olisi itselleni kesäksi ja siitä etipäin opeteltavaa. Lähden innosta pinkeänä muutoksen polulle! (En silti ota inhoamiani before and after – otoksia ulkonäköön vaikuttavuudesta.)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s