Miten minusta tuli lihava?

Hienosti kirjoitettu tarina. Jotenkin rauhallinen fiilis tuli tämän luettua. Suosittelen! 🙂

kukkalaakso.com

Kuva ei liity tapaukseen.

****

Ystäväni kirjoitti tämän erittäin hyvän tekstin, ja sain luvan julkaista sen täällä. Tarina on pitkä, mutta ehdottomasti lukemisen arvoinen:

Miten minusta tuli lihava?  

”Painoindeksini on 38,1. Sen mukaan olen vaikeasti lihava. Suurin osa ylimääräisestä rasvasta on kertynyt vatsan alueelle suuriksi makkaroiksi. Tämän vuoksi lihavuuteni on aivan erityisen vaarallista: meille omenavartaloisille povataan vieläkin lyhyempää elämää kuin muille ylipainoisille.

Olen ollut lihava niin pitkään kuin muistan. 1970-luvulla otetuissa valokuvissa näytän täysin normaalikokoiselta pikkulapselta, mutta sen jälkeen tapahtui jotain. Sen jälkeen olen aina ollut ylipainoinen. Olen laihduttanut teini-ikäisestä lähtien läpi koko elämäni, lähes joka päivä. Vielä enemmän aikaa olen käyttänyt lihavuuteni ja sen syiden pohtimiseen.

Hyvinä päivinä olen pohtinut, millaista olisi olla normaalipainoinen. Miltä tuntuu, kun vaatteet eivät näytä puolijoukkueteltoilta eikä niiden merkki ole Great Girls tai Big Is Beautiful? Miltä tuntuu mahtua ongelmitta junien ja lentokoneiden istuimiin? Miltä tuntuu ajella säärikarvat ilman, että vatsa muodostaa valtavan…

View original post 1 760 more words

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s